SJ fortsätter att chockera

Efter en tuff vinter med dagliga tågförseningar till och från jobbet borde man tycka att SJ lärt sig något om krishantering och information, men icke! 

Sitter just nu på X2000 på väg till Lund. Köpte en 1:a klass biljett för jag ville resa bekvämt och för att jag har poäng att hämta ut hos SJ. Då är det väl typiskt att den enda vagnen där luftkonditioneringen inte fungerar är i 1:a klassvagnen. Här sitter jag nu i 30graders värme och inget går att göra åt att AC:n inte fungerar. Frågade konduktören om de inte kontrollerar vagnarna före avgång för att försäkra sig om att tågen fungerar under en 4 timmars lång resa. Det gör de fick jag till svar. Undra vad som gick fel nu, go figure…

Som om det inte är jobbigt nog att sitta 4 timmar i hettan så är tåget 30 min sent. Tydligen är det strömavbrott i Hässleholm, en station innan jag ska av. Typiskt! Att det är strömavbrott kan inte SJ rå för. Däremot har den enda informationen varit: Vi stannar till för en stoppsignal p.g.a strömavbrott i Hässleholm, vi får avvakta ytterligare information. Detta var för 30 min sedan. På hemsida under trafikinformation finns inte heller någon information att hämta om hur länge förseningen väntas bli eller vad som händer. Enligt trafikupplysningen kan man titta på trafikverkets hemsida. 

Känner starkt att uppdelningen mellan SJ och trafikverket enbart leder till kaos och förvirring!

Ett svar på “SJ fortsätter att chockera“

  1. […] blev det en 3 timmar lång hemfärd. Ni som följer bloggen vet att jag tidigare har skrivit om tågkaoset och den bristande informationen från […]

Lämna ett svar